blir ett långt inlägg idag

Nu känner jag att jag kan berätta vad det är som hänt. Bara ett få tal som vetat. Två dagar innan alexanders födelsedag, alexxander fyller den 17e så alltså den 15e. Skulle jag få min mens men tyckte nånting kändes konstigt. Så jag köpte ett test i smyg för robin o tog det innan han kom hem. Jag tänkte som vanligt * äsch, det kommer inte visa nått , jag är bara nojig * jag la ifrån mig testet o satte mig vid datorn 2 minuter. Sen är man ju så nyfiken att jag var bara tvungen o små kika lite, ETT PLUS !! Shit, det var posetivt. Tänkte väl inte mer på det men efter 4 timmar börja jag tänka lite igen. Fan det kan inte stämma. Så jag tog ett till .
Det visade posetivt inom en minut. Då kom tårarna.  Men jag fick ta mig själv i kragen för klockan var snart halv 5 så robin var snart hemma. Försökte komma på ett bra sätt o säga det på men kom inte på nått. När han kom hem väntade jag en stund , vi gjorde oss klara för att åka o köpa present till alexander. Hade fortfarande inte kommit på nått sätt o säga det på så jag sa
* vi måste egentligen prata nu innan vi åker men vet inte vad jag ska säga så öppna min väska *
 i min väska hittade han båda testen som visade posetivt , ingen av oss kunde hålla oss för skratt men det var inget glädje skratt. Ingen visste hur vi skulle reagera. Vi hade ju annat o göra så vi pratade först på kvällen efter alexander somnat. Tog inte lång tid innan vi sagt vad vi ville. Det är fel tillfälle, robin o dom har precis fått mer arbete , jag har precis börjat skolan efter många möten , telefonsamtal m.m . Det skulle inte funka med ekonomin heller. Dagen efter ringde jag kvinnokliniken, o fick en tid. Fick en tid den 23e kl 10 . Fick dessie o följa med mig . Men när vi kommer upp så har nån slarvat o inte lagt in mig i datorn så jag fick inte göra undersökningen. Fick en ny tid , den 28. Denna gång kunde dessie inte följa med då hon hade nationella prov i skolan.
Men jag hade en snäll sköterska bredvid mig som höll alexander medans dom gjorde det vaginala ultraljudet för o se omm jag var gravid.
O det var jag! Då kom choken lite smygande fram men det blev ju inte bättre, efter undersökningen luktar hon som gjort undersöknigen på handsken som hon haft just där , i mig . fan sysslar hon med. Sen ber hon sköterskan som håller alex o lukta o hon nickar . Då måste dom ta ett prov för nånting. Då hände det som jag redan skrivit om, när jag höll på att svimma. Jag blev ju så nervös , o precis innan så sa hon att jag faktist blödde lite. Det var då jag höll på att svimma. Provet var för nån bakterie som man har där nere som kan få för höga värden när man är gravid.
O det var det som hade hänt. Så fick ta tabletter för det innan jag kunde göra aborten. O jag var i vecka 7 . 6+5 sa dom.
I torsdags skrev jag ju att alexander var hos micke , så medans han var där åkte jag upp till sjukhuset o tog den första tabletter. Kändes skit. Hade ju varit mysigt med en till . Men bara synd att det var fel tillfälle.  Sen var jag o klippte mig men det såg ni på inlägget.  Usch vill inte börja skriva om resten. Kommer ett inlägg senare om det som hände sen. blir lite mycket o läsa för er annars. kommentera gärna .

Kommentarer
Postat av: dessie

Tycker det är starkt av dig att du vågar berätta gumman. Även fast du vet hur vissa reagerar och snackar. Jag backar alltid upp dig & håller dig om ryggen.

Det var inte rätt tajming bara. Ingen kan klandra dig för det ! <3

2010-05-10 @ 08:50:09
Postat av: Emelie

Förstår att de känns jobbigt gumman, har själv gjort en abort förr och de är inte roligt alls, men är de inte rätt tillfälle så är de inte =( tänker på dig! kramar

2010-05-10 @ 08:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0