fortsättningen

I fredags var jag o fikade med farmor som vanligt, även om jag kände att det bara snurra i  huvudet för alla tänker på om jag gjort rätt val eller fel. Började kännas lite som jag hade små värkar. men det är väl normalt tänkte jag. men lite orolig var jag iallafall .efter fikan åkte jag upp till dessie o tog en kaffe o lät alexander busa av sig lite. hon har ju alltid så mycket o göra o jag med så det blir så sällan vi ses så tänkte att det var min tur att åka till henne. fick många bra kommentarar om min nya frisyr :) men kunde vara tyst längre , berättade att jag hade ont o till slut var jag tvungen o ta en panodil. blev bättre en liten stund. sen gick jag vidare till ica o handlade o sen bort till farmor . blev kvar en stund på kaffe igen hehe o sen skulle jag till spårvagnen o när jag väntade såg jag robin svänga in i centrum sen hoppa han ut bilen o vinka dit mig o alex. så vi fick åka arbetsbil hem.
Hemma sen duschade robin o då ringde telefonen , det var jalco som undra om han o han trevliga tjej kunde komma på en snabb kaffe. visst sa ja men tanker var , jag vill inte ha mer kaffe !så efter dom kommit o jag hade fixat kaffe ringde robins syster o undra om hon fick komma . då börja jag känna mig stressad, hade ju köpt mat så vi kunde lämna det till micke för vi skulle äta där o han skulle göra maten. men det var trevligt o träffa tjockisen :) ( gravida anna ) . Jalco o emeli åkte, sen kom robins pappa o hämtade anna . o då snabba vi oss på o drog bort till micke . o innan anna kom var jag tvungen o ta en panodil för det gjort ont. borta hos micke sen blev det god mat men hade endå ont så kvällen blev inte så bra som jag ville. precis efter vi hade ätit när jag reser mig upp känns det konstig o jag säger till micke. det känns som jag blöder. han tar alexander åt mig så jag kan kolla. o visst gjorde jag det. men det var väl inte så farligt . var bara lite o dom sa att man kunde få en liten blödning. senare sen åkte vi hem. robin somna på soffan fast han var orolig för att jag blödde o hade sagt att han skulle sova bredvid mig fall det skulle bli nått. jag sövde alexander o la en handduk i sängen för säkerhetens skull. O bra var det !! Vaknar kl 1 o känner att jag blött igenom o det hade kommit lite på handduken. men det har väl hänt alla när man har mens , dom första dagarna när det kommer så mycket. så gick upp o byte trosor o så. sen gick jag o la mig igen . vaknar vid 3 igen o då har jag blött igenom igen. fan ska man blöda såhär mycke. tänkte jag. vafan likson byta kläder igen o gå o lägga sig , la utligare en handduk fast under lakanet den här gången.
sen vaknar jag flera gånger till men har inte blött igenom då.
sen strax innan halv 6!
Tänker jag för att vara smart så går jag upp o byter iaf. O när jag reser mig så känner jag oj då, fick sträcka mig efter en liten handduk o hålla under mig. är som att jag står o pissar blod.
helevete säger jag åt mig själv.
går in till toan o försöker få bort allt blodo sen tgar jag på mig rena kläder igen. ren binda o allt. går till vardagsrummet o känner hur det bara forsar blod i trosorna så jag stor tjuter o väcker robin o säger att det bara pissar blod o att han måste gå in till alexander för jag måste in i duschen.
okej säger han o går in . o när han ser handdduken jag haft under mig, där jag restemig. där allt blod kom så säger han fyfan vad blod.
vet inte vad för bilder som dök upp i hans huvud just då.
jag gick in i duschen. fullt av klumpar i mina trosor o blod som rinner längs mina ben. startar vattnet. o det bara fortsätter o rinna blod o det kommer klumpar o sen kommer det i omgångar som att jag bara pissar blod fast jag inte pissar.
har aldrig sett så mycket blod någonsin. inte ens på film. står kvar i ca 20 min. börjar känna min kallsvettig o yr. o
det brukar inte betyda nått bra . sen kom jag på . hade inte med mig några rena kläder in till toan så försökte ropa till robin , tyst så alexander  inte vakna. men han hörde inte. så fick hålla papper under mig medans jag gick o hämta , sen gick jag in o prata med honom .
så tänkte jag att såhär ska det inte vara. så jag tog telefonen o ringde till gyn , dom på kvinnnokliniken hade sagt att var det nått kunde jag ringa dit o att det var  alltid någon som svarade dygnet runt.
Så jag ringde o fick prata med en , som var faktist väldigt trevligt. Hon blev orolig . Jag berättade att jag klev ur duschen ca 4 min innan jag ringde o att trosorna var fulla igen. Hon ställde mer frågor o sa att hon tyckte jag skulle komma upp så fort som möjligt. Sa att det kunde ta tid eftersom robin fortfarande låg i sängen o alexander sov. fortast möjliga sa hon annars måste vi skicka en ambulans om det inte avtar.
Vi la på o jag fick byta trosor o allt igen. väckte robin o sa att han fick piggna till för vi skulle till sjukan. så fort vi fått tag i micke o sandra så åkte vi o lämnade alexander o åkte vidare till sjukhuset. fick träffa en sköterska som tog blodprov o sen fick vi sitta ner o vänta på en läkare , dom sa att det kunde ta tid men inom 5 min kom läkaren. vi fick följa med till ett undersöknings rum o då var det dags för undersökning o då skicka jag ut robin som vanligt . stakarn fick bara sitta o vänta. hon gjorde ultraljud o jag på peka att det är idiotiskt o ha vita kläder på sig i sitt jobb. hon håll med. sen var det klart o jag frågade vad hon sett. hon sa att hon inte såg nått foster men det kan finnas blod o hinnor kvar. blödningen gav efter innan vi åkte hemifrån. men dom tyckte jag skulle vara kvar o ta tabletterna så livmodern skulle dra ihop sig. Så robin stannade med mig en timme sen åkte han hem o tog hand om alla blodiga kläder som låt i handfaten o spola av duschen då det var blodstänk på väggar o allt. även överdraget på madrassen. var kvar i några timmar sen fick jag åka hem .
Jag vet att alla inte tycker abort är nått man ska göra o jag vill gärna veta om nån tycker jag har gjort nått fel. Men det här är min berättelse om vad som hände mig. Så missfall är inte så lätt som andra berättar om. Det här är verkligheten. Tack alla ni som vetat om det här o stått vid min sida <3

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag tycker att du gjorde rätt val att välja abort, med tanke på de du berättade, plugga vidare, robin som jobbar osv.

Jag kan tänka mig hur jobbigt det är, men stå på dig!

Det är ditt eget val och du ska inte låta andra säga till dig vad som är rätt och fel.

puss! / emelie

2010-05-10 @ 11:12:38
URL: http://emelied.webblogg.se/
Postat av: Sonja

starkt gjort av dej att skriva din berättelse, verkligen <3 sitter med tårar i ögonen. finns för dej. <3

2010-05-10 @ 11:18:07
URL: http://sonjamarietta.blogg.se/
Postat av: sarah

Känner man att man inte har tid eller klarar av det är det snällare att göra abort än att adoptera bort det.

Jag fick missfall...och fy helvete vad blod det var hela tiden. blödde konstant i två veckor och mindre dom andra två, så förstår vad du menar.

2010-05-10 @ 15:27:00
URL: http://UngaMorsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Elin

Oj. Hmm. Jag vet att vi inte är sams eller vänner längre men måste ändå kommentera. Du har verkligen INTE gjort något fel i ditt val överhuvudtaget. Det är starkt gjort och osjälviskt i ditt val och tänkade. Jag vet själv hur det är att göra abort och att få missfall och det är ingen vidare trevlig syn om man ska uttrycka sig milt. Men jag vet att du kommer över det. Men va beredd på att det tar sin tid.

2010-05-10 @ 18:37:54
URL: http://myownstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0