Sjukhus besök!

Nu vill vi verkligen inte behöva åka upp till sjukhuset något mer. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Klockan 10.15 gick vi in mot vardagsrummet o skulle vänta på att våra bästa år skulle börja. Robin satt vid datorn o kollade mot tvn o jag satt i soffan o kollade på tv. Alexander började krypa mot sin stol som han älskar att sitta i. Vi båda tittade på honom när han klättrade upp, som han altid gör. Sen vet jag inte vad som hände, stolen välte framåt. Jag flög upp ur soffan o lyfte upp honom o försökte trösta honom. Jag var ju inte lugnet själv så det blev svårt, robin såg ut som att han skulle ramla ihop. Alexander vänder på huvudet o då ser jag det stora jacket i hans haka, o det rinner blog. Fortare än vinden byter robin kläder , plockar på sig nycklar o plånbok o sen rusar vi ut i trapphuset. Jag står nere vid porten när jag hör sussie. Hon kommer ner till mig o då bryter jag ihop, hon tar då honom eftersom jag bara skakade o grät. Bad henne följa med o det gjorde hon. Inne på akuten gick det ganska fort. Några kom o undersökte honom. Sen kommer en läkare o säger att dom måste sy honom. o att dom kommer behöva vara flewra stycken som håller fast honom. Först ville jag vara med men när dom skulle sätta bedövningen börja jag gråta igen o alexander skrev efter mig så då gick jag o robin ut. Sussie var kvar inne o var den som höll fast hans armar. Eftersom hon jobbar inom vården så var det bättre att hon var kvar. Vi stod en liten bit utanför o hörde hur han skrek. Det är verkligen hemskt att höra ens barn skrika. Men det gick bra iallafall. Det gick fort. När det var klart gick vi in o han sträkte sig efter mig o så fick jag trösta honom. Han var jätte trött så inom 10 minuter somnade han.
Sen kom en läkare tillbaka o sa att dom ville vi skulle vara kvar för observasion. Vi fick ett rum på barnjour mottagningen. Där blev vi kvar till kl 17. Sen fick vi åka hem. Alexander somnade i bilen och sov även en stund hemma. När han vakna stod det en happy meal på bordet åt honom o man märkte att han blev glad. Det första ordentliga han ätit under hela dagen, förutom lite yoghurt.
Resten av dagen blev bara massa mys o en snabb fika uppe hos farmor. Han somnade sen på kvällen utan problem o sov till klockan 8 på morgonen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0