Födelsedags firande

Nu har vi varit hemma en liten stund efter att vi har varit och firat Madelene som fyller 16 år idag, grattis på dig ( lilla syster ) . Sitter nu med ett glas cola och funderar på att kanske sova, men känns som att det är för tidigt. Men finns ingenting att göra. Robin sitter i soffan och kollar på någon film. Kanske ska sätta mig där jag med? Jaja, vi får se.

När vi kom hem tog jag hand om disken iallafall så slipper jag den i morgon bitti, kan jag fokusera på tvätten imorgon. Eftersom båda jag och robin har speciella kläder vi har valt att ha på oss när vi ska på begravning på fredag.

Maten idag blev ju inte direkt lyckad, skulle vara bra ibland om man tittar fall man har allt hemma. Började tina köttförs o skala potatis och skar den. Sen hade jag varken morötter eller purjolök hemma. Skulle alltså göra köttfärs soppa. Men tänkte, det går iallafall. Envis som vanligt. Börja krydda allt, o låta det börja koka. Ingen köttbuljong!? Nehepp, jaja. Blev grönsaks buljong istället. Sen, ingen ketchup?! Men vi hade ju det igår? Då har robin med sig den till jobbet. Haha, löste sig iallafall. Det var ätbart!

Nu blir det tv, godnatt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0