Intressant dag

Blev inga lektioner idag, bara massa olika stationer vi skulle gå till. Var faktist väldigt kul och intressant. Men dock blir man ju sur över att visa elever inte har respekt för lärare eller alla andra som var där idag som brandmän, poliser osv. Folk kom försent, dumma sig, ställde korkade frågor. Ni för står säkert vad jag menar. Som jag ofta säger, skolan är ibland som öppna förskolan! Folk tror dom kan komma o gå som dom vill o sen bete sig som 3 åringar. Men lyckades hålla humöret uppe o gjorde det bästa utav dagen.

Första vi gjorde på morgonen var en föreläsning med Dont drink and Drive. En tjej som pratade om vad som hänt henne och hennes familj. Efter det tillbaka till skolan för alla stationer.

Station ett:
Var att sitta i en bilstol som skulle färdas 7km/h , som sen skulle visa kraften på en frontalkrock i den hastigheten. Jag satte mig dock inte i den. Ville inte riskera att få ont i nacken eller göra mig illa på nått sett.

Station två:
Hur tar du dig ur en bil om den är upp och ned? Vi skulle sätta oss i en bil som dom sedan vände upp och ner, sen skulle vi ta oss ur. Den här stationen provade jag faktist o den var ganska häftig. Vi börja med och sätta oss i bilen och tog på oss bälte, sen vände dom upp och ned på bilen. Samtidigt som bilen vändes skulle vi ha händerna i taket. När bilen var upp och ned vänd skulle vi sätta fötterna i taket som egentligen blev vårat golv. Sen med en han knäppa upp bältet och klättra ur. Men fick lite ont i handen och i axeln men var värt det.

Station tre:
Var att stå o lyssna på brandmännen. Dom sa väl inte så mycket som vi inte hört innan men att höra det två gånger skadar ju inte.

Station fyra:
Stå och prata med poliser, och samma sak där.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att jag inte kunde vara där och titta påer.Men du tog dej ur bilen bra för det ser svårt ut.Kram Linköping ikväll

2010-09-21 @ 16:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0