Ny vecka

Nu är det måndag igen , dags för dagis och skola. Har precis lämnat lill-fisen som vinka glatt när jag skulle gå. Härligt att han trivs så bra på dagis. Dagens höjdpunkt är när jag hämtar honom och han skiner upp som en sol o springer till mig och vill att jag ska lyfta upp honom och ta med honom hem.

Går inte förklara den underbara känslan att han faktist är mitt barn. Tänker varje dag, hur kan det vara möjligt att han är min? Hur kunde jag få den finaste ungen i hela världen? Nu blir han hemma ett par veckor, så inge mer barnledigt fören i oktober! Då jag har låvat bort honom till farmor och kjella. Men då är han borta hela helgen, sen får han vara hemma ett par veckor till. Blir ju inte så mycket tid med honom när man har skolan hela dagarna, saknar att ha honom hemma med mig hela dagarna. Visst blir det jobbigt i längden men är svårt att låta andra ta hand om ens barn om dagarna.

Ser på klockan nu att jag börjar om 20 minuter men är verkligen helt slut. Känner mig hängig och vet inte om jag orkar göra någonting i skolan idag. Och sen är det ju längsta dagen idag. Skulle verkligen behöva röja upp lite här hemma, så vet inte riktigt hur jag ska idag än. Har inte mycket tid att fundera på så nu avslutar jag här och tar tag i röran som alexander ställde till med innan dagis sen drar jag till skolan.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0